Szerző Téma: Gumiabroncs választás dilemmái  (Megtekintve 4851 alkalommal)

track

  • Vendég
Re:Gumiabroncs választás dilemmái
« Válasz #15 Dátum: 2010. Augusztus 28. - 19:02:07 »
hóba is jó volna az ötös nemde?!

Hóba szög kell. Nincs vita.  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ezzel csak az a baj,h a szög magába nem ér semmit hóba... Jégen ok, fagyott talajon ok, de hóba szart sem ér!
Saját tapasztalat 1:1-be. a szög akkor kezd élni,ha a hó összejegesedik a gumi alatt. uh. mély borda puha gumi és szög. de nemkell bele túl sok.

Nem elérhető BaluGTV

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1185
  • Lakóhely:Eger
Re:Gumiabroncs választás dilemmái
« Válasz #16 Dátum: 2010. Augusztus 28. - 19:04:57 »
Azért kíváncsi lennék, hogy egy mélyebb tóban is megcsinálná-e ugyanezt... ::)

Track kolléga!

Szerintem a Slash 4x4 gyári kereke van olyan jó, hogy egyenlőre ne kelljen foglalkozni vele. Inkább a 3-4 db 5000Mah körüli LIPO-ra koncentrálj!  ;)
Állítólag a Hobbykingnél most van jó áron ilyen (tokozott, két cellás).
70-381-95-97

Nem elérhető BaluGTV

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1185
  • Lakóhely:Eger
Re:Gumiabroncs választás dilemmái
« Válasz #17 Dátum: 2010. Augusztus 28. - 19:09:23 »
hóba is jó volna az ötös nemde?!

Hóba szög kell. Nincs vita.  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ezzel csak az a baj,h a szög magába nem ér semmit hóba... Jégen ok, fagyott talajon ok, de hóba szart sem ér!
Saját tapasztalat 1:1-be. a szög akkor kezd élni,ha a hó összejegesedik a gumi alatt. uh. mély borda puha gumi és szög. de nemkell bele túl sok.

Szerintem a lejárt,kemény havon kell RC-zni!  A puha hó megfog mindenfajta kocsit, nem is beszélve arról hogy a telehányja a kocsi belsejét.  legalábbi is ezek voltak a téli tapasztalatok eddig.

A három napos, letaposott hó a legjobb. Arra meg a szög.  ;)
70-381-95-97

Nem elérhető gzax

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 4779
  • Noszmüller Gábor Madocsa & Paks ;-)
Re:Gumiabroncs választás dilemmái
« Válasz #18 Dátum: 2010. Augusztus 28. - 19:12:39 »
Tudom nem ide való a kérdésem de ha már szóba került a hó és a víz, menyire bírja az elektronika?
Nekem egy kefés 4x4-esem van. Az a Conrados BigTiger. Nem egy nagy szám de a gyerekek imádják.
Szal kell csinálnom vele vmit ha előveszem télen?

Üdv:Noszmüller  Gábor  +36 20/345-10-74
Spectrum DX7

Nem elérhető gzax

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 4779
  • Noszmüller Gábor Madocsa & Paks ;-)
Re:Gumiabroncs választás dilemmái
« Válasz #19 Dátum: 2010. Augusztus 28. - 19:13:15 »
Vagy jobb ha inkább a polcon maraqd?
Bocs az off-ért.

Üdv:Noszmüller  Gábor  +36 20/345-10-74
Spectrum DX7

track

  • Vendég
Re:Gumiabroncs választás dilemmái
« Válasz #20 Dátum: 2010. Augusztus 28. - 19:25:57 »
hóba is jó volna az ötös nemde?!

Hóba szög kell. Nincs vita.  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ezzel csak az a baj,h a szög magába nem ér semmit hóba... Jégen ok, fagyott talajon ok, de hóba szart sem ér!
Saját tapasztalat 1:1-be. a szög akkor kezd élni,ha a hó összejegesedik a gumi alatt. uh. mély borda puha gumi és szög. de nemkell bele túl sok.

Szerintem a lejárt,kemény havon kell RC-zni!  A puha hó megfog mindenfajta kocsit, nem is beszélve arról hogy a telehányja a kocsi belsejét.  legalábbi is ezek voltak a téli tapasztalatok eddig.

A három napos, letaposott hó a legjobb. Arra meg a szög.  ;)

Ezt csak igazolni tudom, és mivel volt öszkerekes vas a kezem alatt, csak ecsetelni tudom,h mennyire nagy feeling,mikor a 4 abroncs hánnya a havat :D

track

  • Vendég
Re:Gumiabroncs választás dilemmái
« Válasz #21 Dátum: 2010. Augusztus 28. - 19:27:12 »
 ;D az lesz... mekkora C-s akksik kellenek bele ?

Nem elérhető BaluGTV

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1185
  • Lakóhely:Eger
Re:Gumiabroncs választás dilemmái
« Válasz #22 Dátum: 2010. Augusztus 28. - 19:34:28 »
Nem volt off, legalább is nekem nem. Az meg elég :D

Szóval; téli üzemmód: A Big Tiger az a Tamiya TL-01 (egész jó) másolata. A csapágyak is egyeznek a Tamiya csapágyaival. Ha gyárilag golyóscsapágyas, akkor ki kell ezeket cserélni (télire) műanyag siklócsapágyasra.
Hiába porvédős a gyári csapágy, a víz belemegy, és összerozsdásodik (legalább a kerekeknél meg kell csinálni)
Szóval ha van műanyag perselyed, akkor bele kell tenni. Ha nincs, akkor meg van nekem, vagy Compcenternek. Most vett ki negyven valahány darabot a Tundrából. ;D

A másik az elektronika védelme. Lufit kell húzni a szabályzóra, vevőre és az akkura. A lufik száját össze kell húzni kötegelővel lehetőleg minél kisebb rés maradjon a vezetékek mellett.

Feadat még:

A motor oldalán lévő nyílások beragasztása szigetelő szalaggal, ha sok szigszalagod van  ( ;D), akkor az egész motort körberagasztani, különos tekintettel a + / - csatira a moci végén. Azok ne zárhassanak össze, az a lényeg, mert akkor a szabályzó leéghet a hirtelen nagy terheléstől (ez a zárlat olyan, mintha túl nagy teljesítményű motort kapcsolnánk hozzá).

Esetleg még a jármű aljának a beragasztása valami Power / Duct Tape szerű állat széles ragasztószalaggal.

Minden csapatás után takarítás, és radiátoron szárítás ajánlott.

Nagyjából ennyi...  ::)
70-381-95-97

Nem elérhető BaluGTV

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1185
  • Lakóhely:Eger
Re:Gumiabroncs választás dilemmái
« Válasz #23 Dátum: 2010. Augusztus 28. - 19:46:49 »
;D az lesz... mekkora C-s akksik kellenek bele ?

Itt van a Velineon VXL szett gyári leírása (nem tudom, hogy ez lesz-e neked benne, vagy mással vetted...)

http://www.traxxas.com/products/accessories/trx_accessories_vxl3s.htm

200A-t ír folyamatos áramfelvételnek (ezért megy annyira a gép :o :o :o) . Ehhez kell méretezni ugye a LIPO-dat. Tehát egy átlag 5300 Mah-s Lipo az ugye 5.3A.  Tehát alaphangon 35C (35 * 5.3 = 185.5), vagy inkább 40C (40* 5.3 = 212) kellene.
De ha van 6000Mah LIpo, akkor abból a 30C is elég lenne.
70-381-95-97

track

  • Vendég
Re:Gumiabroncs választás dilemmái
« Válasz #24 Dátum: 2010. Augusztus 28. - 20:01:14 »
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HubnA0_QI4o&feature=related[/youtube]

Nem elérhető BaluGTV

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1185
  • Lakóhely:Eger
Re:Gumiabroncs választás dilemmái
« Válasz #25 Dátum: 2010. Augusztus 28. - 20:15:38 »
Ja, gumikérdés megoldva. ;D
70-381-95-97

track

  • Vendég
Re:Gumiabroncs választás dilemmái
« Válasz #26 Dátum: 2010. Augusztus 28. - 20:21:46 »
edzésre is megvan a tippem  ;D

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vUZZs1jFG88&feature=related[/youtube]

Nem elérhető BaluGTV

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1185
  • Lakóhely:Eger
Re:Gumiabroncs választás dilemmái
« Válasz #27 Dátum: 2010. Augusztus 28. - 20:30:22 »
Szépen be lehet állítani az egyenesfutását a járgánynak. ;D

Az a durva, mikor a kutyákat futtatják hasonló padokon.
70-381-95-97

Nem elérhető gzax

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 4779
  • Noszmüller Gábor Madocsa & Paks ;-)
Re:Gumiabroncs választás dilemmái
« Válasz #28 Dátum: 2010. Augusztus 29. - 07:52:50 »
hy

BaluGTV Köszönöm a válaszod.
Ha belufizok és beszalagozok mindent nem fog túlmelegedni?
 ???

Üdv:Noszmüller  Gábor  +36 20/345-10-74
Spectrum DX7

Nem elérhető BaluGTV

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1185
  • Lakóhely:Eger
Re:Gumiabroncs választás dilemmái
« Válasz #29 Dátum: 2010. Augusztus 29. - 10:06:10 »
Compcenter!

Olvasni kellene:

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=377095

http://www.helitown.com/LipoBattery.html


Még hogy nem értek hozzá... Az olyan kijelentéseiddel, mint az autós akku nem püffad föl, mert keménytokos (igaz is, mert felrobban).

Meg hogy az akku C értéke x 10 = az akku max terhelhetősége ? ? ? Ezek szerint egy 1000 Mah-s 20C röpcsis akkut nyugodtan lehet terhelni 200A-al? Az akku nyugalmi áramerősségének meg semmi jelentősége nincs ugye?

70-381-95-97