Szerző Téma: TAMIYA PAJERO  (Megtekintve 64600 alkalommal)

Nem elérhető BaluGTV

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1185
  • Lakóhely:Eger
Re:TAMIYA PAJERO
« Válasz #210 Dátum: 2010. Április 09. - 18:40:13 »
Megjött a motor és a szabályzó

Nekem ilyen Fifty-Five motor van a High Lift alvázamban. Brutális, hogy milyen nyomatéka van. Az automata fék pedig nagyon hasznos dolog a terepen.
Egyszóval:hajrá!
70-381-95-97

compcenter

  • Vendég
Re:TAMIYA PAJERO
« Válasz #211 Dátum: 2010. Április 09. - 20:06:58 »
A motor nyitott végével mit csinájak,hogyan védjem!

Nem elérhető bad boy 2

  • Midikloriád
  • *
  • Hozzászólások: 45
Re:TAMIYA PAJERO
« Válasz #212 Dátum: 2010. Április 09. - 20:24:13 »
Matyaszoli!

Le a kalappal előtted, ha ilyen emberekkel lenne tele az ország, már nem itt tartanánk ;) ;)

Bion igy van ;)
 
és a tesztek mit mutatnak a fifty five mocival?
 ???
__________
l___l_,\____\,____
l_---l__l-------OlllllO
,(o)_),…..(o)_)--o-)_),.

Nem elérhető BaluGTV

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1185
  • Lakóhely:Eger
Re:TAMIYA PAJERO
« Válasz #213 Dátum: 2010. Április 09. - 20:52:26 »
Tesztek: Kicsi az étvágya (4600 Mah-s akku=1.5 óra játék), nyomatékos és kis fordulatú.
Robitronic Speedstar 2 (nem triál) szabival használom, olyan kicsi az áramfelvétele a motornak, hogy a szabályzó még langyos sem lesz, akár több óra után sem. Mondjuk nekem a nagyon masszív áttétel lefogja a végsebességet.
A Pajero gyári áttételével kb. meg fog feleződni a mostani tempója (Tamiya alapmotor forog 14500-at, az 55T pedig kb. 7800-at).

Compcenter: A Tamiya ad a Super Stock BZ motorjaihoz olyan szűrőt, ami pontosan olyan henger alakú (az egyik végén zárt), mint a motortest. Levegőt átenged, koszt nem nagyon. Hívtam a Modellzónát, de nincs külön.
Ez Neked való feladat, az E-Bayen!  ;)  Ha találsz, Nekem is kell!
Erről van szó: http://www.xrc.co.nz/images/53930.jpg
70-381-95-97

Nem elérhető matyaszoli

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 185
Re:TAMIYA PAJERO
« Válasz #214 Dátum: 2010. Április 09. - 20:59:05 »

Ilyen nekem is kellene, tehát máris megéri megkeresni.

Nem elérhető kisg325

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 638
Re:TAMIYA PAJERO
« Válasz #215 Dátum: 2010. Április 10. - 09:06:43 »
Sziasztok!

Mondhatom,hogy az alvázam elérte a végső formályát. Mégegyszer összefoglalnám az átalkításokat a gyári állapothoz képest. Hozzám már a Land Rover Defender "lemez" kerekekkel,Mud Slingers gumikkal,emelt bódéval és a Novak Forty-Five mocival érkezett,minden egyéb átalakítást én csináltam rajta. Kezdésnek elől-hátul emeltem a futóművön egy kis műanyag lappal a lengéscsillapítók felső befogatási pontjainál,így gyakorlatilag lentebb kerültek picit. Elől emiatt a beavatkozás miatt a "C" elemből kicsit reszelni kell,hogy lejjebb engedje a futóművet,de ha már ennyire benne voltam a reszelésbe  ;D,akkor javítottam kicsit a kormányszögön is. Az alváz hátsó futóművénél kicseréltem a lengőkarokat /linkeket/ fémre,illetve műanyag gömbfejekre a végein. Ennél a beavatkozásnál viszont gyártani kellett valamit,amihez hozzácsavarom a lengéscsillapítókat,mivel gyárilag a műanyag lengőkarokhoz kapcsolódnak. Ezt egy aluminium "U" profil faragásával oldottam meg. Maguk a linkek 6-os alucsőből és bennük 4-es menetesszárból készültek. Elől nekem nem tetszett a szögletes "karter",így azt lenyestem vasfűrésszel,majd egy méretre vágott műanyaglappal pótoltam ragasztással. Ezekután gondoltam,hogy kellene valami lökhárító,ütköző,ami vontatásnál is hasznos lehet. Ekkor vágtam bele,hogy majd forrasztok magmnak olyat,ami formailag is és szerkezetileg is megfelelő. A választásom méretben a vastagfalú 5-ös rézcsőre /különben 1:1-es személyautó rézfékcső/ esett. Mivel ezek a rézcsövek elég puhák,így ezeket is megmerevítettem belülről 3-as menetesszárral,így már ütközni is lehet,borulni is lehet,na meg vontatni is lehet elől,illetve hátul is. A forrasztáshoz valami német pákát /nem tudom hány Wattos/,illetve forrasztókrémet használtam,vagyis az egész lágyforrasztással készült,de tényleg stabil lett. Ezekután jött a csörlő,aminek szintén 2db alu "U" profilból készült a tartója és az első "gallytörő" csavarjai fogják. Mivel 2 csatis távot használok,így agyalni kellett rajta,hogy hogyan tudom majd használni. Erre is van megoldás,de egyszerre nem fog működni a kormányzás a csörlővel,vagy az egyik,vagy a másik működik. Szóval kellett egy Y szervókábel,amelynél a fehér jel vezetéket megszakítottam egy 2 állású kapcsolóval. Egyik állásban a kormányzás működik a távirányítóról működtetve,a másik állásban pedig a csörlő. Ha már az elektronikánál tartunk,akkor itt jegyezném meg,hogy én hogyan oldottam meg a "portalanítást" a vevő,illetve a szabi felé. Baromi egyszerű megoldással bedobtam őket egy Futaba szervódobozba,abba amiben kapod az új szervót vásárláskor. A szabi felé kapott pár 2-es lyukat a szellőzés miatt,de a 45-ös Novák moci miatt abszolút nem melegszik a Robitronic Speedstar 2 12T,csúnya is lenne,ha melegedne.  ;D Akksiban egy Team Orion Rocket Pack 4600 mAh-st használok és ezzel kb. 1 órát lehet használni. Még annyit elfelejtettem,hogy az alvázat hátul megmerevítettem szintén "U" profillal,mert már megrepedtek a "doblemezek" ahol az alváz átmegy függőlegesbe. Gyakorlatilag itt kapja a legnagyobb terhelést boruláskor és ezért repedtek meg. A diffik elől hátul zártak,igaz így rosszabb a fordulókör,hogy elől is zárt,de sokkal jobban mászik,szinte már úgy,mint egy kisbaba négykézláb.  ;D Szerintem mindent leírtam,de ha van kérdés,akkor rukkoljatok elő vele!
Ui. lehet kipróbálok egy 55-ös mocit én is...



Üdv. kisg325

Nem elérhető kisg325

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 638
Re:TAMIYA PAJERO
« Válasz #216 Dátum: 2010. Április 10. - 11:39:18 »
Amit még kifelejtettem:

Elől így zártam le a diffit:


Hátul pedig nekem is a gyári diffizár van benne:


compcenter

  • Vendég
Re:TAMIYA PAJERO
« Válasz #217 Dátum: 2010. Április 11. - 06:38:07 »
Köszi a felvilágositást

Nem elérhető kisg325

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 638
Re:TAMIYA PAJERO
« Válasz #218 Dátum: 2010. Április 11. - 19:05:04 »
Nincs mit,remélem az írásom másoknak is segítséget tud nyújtani.

Nem elérhető matyaszoli

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 185
Re:TAMIYA PAJERO
« Válasz #219 Dátum: 2010. Április 11. - 19:10:31 »

Nekem mindenképpen, mert én sem tudtam.

KÖSZI!!!!

compcenter

  • Vendég
Re:TAMIYA PAJERO
« Válasz #220 Dátum: 2010. Április 12. - 12:07:00 »
Zoli megjött az alkatrész köszönöm ;)

Nem elérhető matyaszoli

  • Kamikáze
  • **
  • Hozzászólások: 185
Re:TAMIYA PAJERO
« Válasz #221 Dátum: 2010. Április 12. - 15:47:34 »

OK!
Nagyon szívesen.

compcenter

  • Vendég
Re:TAMIYA PAJERO
« Válasz #222 Dátum: 2010. Április 13. - 20:25:03 »
Ez is megoldás


Nem elérhető BaluGTV

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1185
  • Lakóhely:Eger
Re:TAMIYA PAJERO
« Válasz #223 Dátum: 2010. Április 13. - 20:36:29 »
Minid honnan van? :o
70-381-95-97

compcenter

  • Vendég
Re:TAMIYA PAJERO
« Válasz #224 Dátum: 2010. Április 13. - 20:45:18 »
Ezt a képet loptam a netröl ;D