Sziasztok!
Mondhatom,hogy az alvázam elérte a végső formályát. Mégegyszer összefoglalnám az átalkításokat a gyári állapothoz képest. Hozzám már a Land Rover Defender "lemez" kerekekkel,Mud Slingers gumikkal,emelt bódéval és a Novak Forty-Five mocival érkezett,minden egyéb átalakítást én csináltam rajta. Kezdésnek elől-hátul emeltem a futóművön egy kis műanyag lappal a lengéscsillapítók felső befogatási pontjainál,így gyakorlatilag lentebb kerültek picit. Elől emiatt a beavatkozás miatt a "C" elemből kicsit reszelni kell,hogy lejjebb engedje a futóművet,de ha már ennyire benne voltam a reszelésbe

,akkor javítottam kicsit a kormányszögön is. Az alváz hátsó futóművénél kicseréltem a lengőkarokat /linkeket/ fémre,illetve műanyag gömbfejekre a végein. Ennél a beavatkozásnál viszont gyártani kellett valamit,amihez hozzácsavarom a lengéscsillapítókat,mivel gyárilag a műanyag lengőkarokhoz kapcsolódnak. Ezt egy aluminium "U" profil faragásával oldottam meg. Maguk a linkek 6-os alucsőből és bennük 4-es menetesszárból készültek. Elől nekem nem tetszett a szögletes "karter",így azt lenyestem vasfűrésszel,majd egy méretre vágott műanyaglappal pótoltam ragasztással. Ezekután gondoltam,hogy kellene valami lökhárító,ütköző,ami vontatásnál is hasznos lehet. Ekkor vágtam bele,hogy majd forrasztok magmnak olyat,ami formailag is és szerkezetileg is megfelelő. A választásom méretben a vastagfalú 5-ös rézcsőre /különben 1:1-es személyautó rézfékcső/ esett. Mivel ezek a rézcsövek elég puhák,így ezeket is megmerevítettem belülről 3-as menetesszárral,így már ütközni is lehet,borulni is lehet,na meg vontatni is lehet elől,illetve hátul is. A forrasztáshoz valami német pákát /nem tudom hány Wattos/,illetve forrasztókrémet használtam,vagyis az egész lágyforrasztással készült,de tényleg stabil lett. Ezekután jött a csörlő,aminek szintén 2db alu "U" profilból készült a tartója és az első "gallytörő" csavarjai fogják. Mivel 2 csatis távot használok,így agyalni kellett rajta,hogy hogyan tudom majd használni. Erre is van megoldás,de egyszerre nem fog működni a kormányzás a csörlővel,vagy az egyik,vagy a másik működik. Szóval kellett egy Y szervókábel,amelynél a fehér jel vezetéket megszakítottam egy 2 állású kapcsolóval. Egyik állásban a kormányzás működik a távirányítóról működtetve,a másik állásban pedig a csörlő. Ha már az elektronikánál tartunk,akkor itt jegyezném meg,hogy én hogyan oldottam meg a "portalanítást" a vevő,illetve a szabi felé. Baromi egyszerű megoldással bedobtam őket egy Futaba szervódobozba,abba amiben kapod az új szervót vásárláskor. A szabi felé kapott pár 2-es lyukat a szellőzés miatt,de a 45-ös Novák moci miatt abszolút nem melegszik a Robitronic Speedstar 2 12T,csúnya is lenne,ha melegedne.

Akksiban egy Team Orion Rocket Pack 4600 mAh-st használok és ezzel kb. 1 órát lehet használni. Még annyit elfelejtettem,hogy az alvázat hátul megmerevítettem szintén "U" profillal,mert már megrepedtek a "doblemezek" ahol az alváz átmegy függőlegesbe. Gyakorlatilag itt kapja a legnagyobb terhelést boruláskor és ezért repedtek meg. A diffik elől hátul zártak,igaz így rosszabb a fordulókör,hogy elől is zárt,de sokkal jobban mászik,szinte már úgy,mint egy kisbaba négykézláb.

Szerintem mindent leírtam,de ha van kérdés,akkor rukkoljatok elő vele!
Ui. lehet kipróbálok egy 55-ös mocit én is...
Üdv. kisg325