Szerző Téma: Rc kamion  (Megtekintve 34950 alkalommal)

Nem elérhető Tettike

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 890
Re:Rc kamion
« Válasz #75 Dátum: 2010. November 19. - 23:42:13 »
Hahó Drems, nincs folyt.köv?  :'(

T
Az ég a bátraké!

DreamsT

  • Vendég
Re:Rc kamion
« Válasz #76 Dátum: 2010. November 27. - 17:28:21 »
Hali

Tegnap értem haza németből. Még pihengetek, holnap meg meló. Nem tudom mikor fogok tudni vele foglalkozni, de jó hír, hogy vettem egy zsír távot, meg szervókat, így ha kész a trailer, akkor majd jöhet az árokásó is. Közben meg haladok a Man-nal, ahogy tudok, de első a trailer, mert szinte már csak a festés van hátra :P ::)

compcenter

  • Vendég
Re:Rc kamion
« Válasz #77 Dátum: 2010. November 28. - 12:17:57 »
Hajrá

DreamsT

  • Vendég
Re:Rc kamion
« Válasz #78 Dátum: 2010. December 15. - 13:13:28 »
Üdv mindenkinek.

Lenne egy problémám. Nagyon sokat haladtam az F2000 - el. Behelyeztem a kormányszervót. Az lenne a probléma, hogy két irányba különböző nagyságban fordul el. A két irányba a kitérés nem egyforma. A szervó kitérési végállásukban a kerék balra csak kicsit fordul el, jobbra meg már túlfordul, és a szervó erölködik.
Pedig a gyári méreteket használtam, mind a kormányösszekötőnél, mind a szervó által mozgatott kormányrúdnál. Az összeszerelési útmutató nem valami pontos, és kb az én szervóm 1 cm-rel előrébb van, mint a képen. De ez szerintem nem nagy probléma.

Segítségeteket kérném, hogy Ti szenvedtetek-e ilyen hibában, vagy esetleg van-e valami megoldás erre.

A kormányszervó kitérése középen áll ! Már megpróbáltam azt is, hogy az egyik irányba elfordítottam Timmer segítségével az alapállást, rövidebb kormányrudat használtam, és úgy se volt jó...

Eddig amikor átállítottam trimm-t, akkor azt bal irányba tettem, és így kisebb kormányrúd kellett. De épp az volt az alap probléma, hogy balra nem fordult ki teljes mértékben a kerék. Ezért most áttettem jobb oldalra a trimm-t, és így hosszabb rúdat használtam. De így se jó ! Egy probléma megoldva ! Végre teljesen kifordul balra is a kerék ! Csak most az a baj, hogy jobb irányba kb fél kormánymozdulatra már teljesen kifordul a kerék. Tehát jobbra nem tudok olyan finoman kormányozni, mint balra. Meg jobbra teli fordulatnál ismét erölködik a szervo.

DreamsT

  • Vendég
Re:Rc kamion
« Válasz #79 Dátum: 2010. December 15. - 13:14:36 »
Tegnap este is ezt bütyködtem, meg ma korán reggel is. Állítgattam a kormányrudat, de... :-\
Képeket csak akkor akartam feltenni, ha már teljesen kész, de akkor jőjjenek a segítő képek.
De először is, a csupasz alvázig lebontottam, és innen kezdtem el ismét az építgetést.

A fülkére felragasztottam a hátulját, a hátfalat.

Utána a rést kigitteltem, és lecsiszoltam

Utána beépítettem a kormányszervót. Egyedi tartófüleket kellett elkészítenem hozzá. A konzol és a szervó közé gumibakok kerültek. Ismétlem, beépítésnél gyári hosszúságú rúdakat használtam. Csinálhattam volna úgy, hogy függőlegesen van a szervó, és úgy mozgatja, de így szinte beépítettem az alvázba, kevesebb helyet is foglal, meg alacsonyan marad a súlypont.

Én már rég elhatároztam, hogy élethű motorutánzatot csinálok alulra. Látszik majd a váltó, olajteknő, kipufogó, így ha alulról is nézzük, élethű lesz, nem pedig a szervót, és a kefés motor látszik majd. Mint egy makett. Hát miután a szervót beépítettem a helyére, és "némi" teszt után neki is láttam a burkolat elkészítésének. Ez könnyen ment...

Festés után...

Kipufogó középdobbal. Direkt rozsdás. Legalább is azt a hatást akartam elérni...

Bekoszoltam az alját, mintha az olaj kifolyt volna. Tudom, nem a legszebb, de legalább én csináltam, és büszkén elmondhatom. Ha vki nem értené, vagy esetleg megkérdezné, miért koszoltam be, azért, mert ez a kamion 1995-ben volt az év kamionja, tehát már több, mint 15 éves, és ez látszódjon is meg rajta, ezért lesz élethű, mert manapság is ilyen példányok járkálnak. Lehet a fülkére is majd tervezek rozsdafoltokat, még nem tudom biztosra. De lehet hogy a fülke ápolt lesz, az alja meg elhanyagolt.

Nah és akkor itt van pár kép még, amit a hibáról csináltam. Ezeket direkt a probléma miatt csináltam. Itt már a kormányrudat áttettem a másik oldalra, de így se jó. Most jelenleg bármelyik kerékhez köthetem a szervót. Help !

Nincs ráakasztva a kerékhez, ezért nem párhuzamos a kormányösszekötővel.



Befektettem egy elég komoly Táv-ba.
6 csatis, digitális trimm, 6 modell tárolási lehetőség, 8 csatis vevő ;D :o 8) Olyan sok kapcsoló, és sok leírás van hozzá, hogy még nem ismertem ki, csak az alap funkciókat. Megpróbálom megkeresni a szervó kitérés menüt.

Modelcraft MC-60 Típus

Nem elérhető BK_Attis

  • Lakhely: Sajóörös
  • Jedi Mesterek Mestere
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 20112
  • Élni, Élni hagyni és embernek maradni!
    • Flying Angel
Re:Rc kamion
« Válasz #80 Dátum: 2010. December 18. - 11:15:05 »
Úgy látom nem unatkozol!  :o :o :o

Milyen festékkel fested a fülkéket?  ??? ??? ???
Végcél a kék ég vagy? 2,4Ghz/2,4Ghz
Üdv: Krajcz Attila
0670/325-6476
borsodircmodell.info@gmail.com

DreamsT

  • Vendég
Re:Rc kamion
« Válasz #81 Dátum: 2010. December 18. - 11:55:18 »
Hát van munka bőven, de legalább tudok haladni vele. Remélem a köv. talira már teljesen kész lesz, póttal együtt.

Sima fújósfestékkel festem, nem tudom még a márkáját se. Obi-ba 1600Ft-ossal.

DreamsT

  • Vendég
Re:Rc kamion
« Válasz #82 Dátum: 2010. December 19. - 15:34:28 »
Ugyan ilyen színre akarom a hosszított tréleremet is  ::) :P

Most azon filózok, hogy megvegyem a sebességszabályzót a MAN F2000-be, vagy vegyek még 2 db ugyan olyan 6 csatis távot...

Nagy fejtörés, milyen gondoktól szenvedek ;D De ha lehet, a táv-ot választom. Mert csak maga a vevő, 8 ezer ft. Én meg megtudom venni a komplett set-et 8 db ezresért, így egy vevő áráért két vevőm van, meg két távom. Még ha csak alkatrésznek is megmarad, úgy is jó, kijelző, karok, kapcsolók használhatók belőle. Azért akarok ebbe fektetni, mert vevő úgy is kell a többi modell-embe, és nem akarom később dupla áron megvenni.
Szóval így még várat magára egy kicsit a Man, hogy guruljon. De legalább addig elkészülök a trélerrel is. :D
Vagy legegyszerübb, karira a szabályzót kérem ;D

DreamsT

  • Vendég
Re:Rc kamion
« Válasz #83 Dátum: 2010. December 23. - 14:44:27 »
Megvettem a szabit. Hát ezt sikerült megvenni, a táv már nem volt. Vadi új mocit szeretnék a man-ba, nem a gyárit. Ez sokkal erősebb, ezért megvettem a "legerősebb" szabit, de most néztem, el se tudja indítani a motort :o >:( Egyelőre nem tudom mi lehet a baj. Majd megpróbálom elolvasni az útmutatót. 106 A a szabi. De az akksi meg vagy 3 A. Tehát nincs túlterhelve. Rákötöttem egy kisebb motort, és azt se tudta indítani. Vettem még egy hasznos elektronikai kütyüt is, 2 csatis 7 funkciós multikapcsolót. De ez még kevés is lesz. Lassan alakul a kis gép. :P

Jaa a szabi ez lenne. Esetleg más nem használ ilyet?

http://www.smdv.de/products/22656/Carbon-Series-Fahrtregler-10Turns.html?cPath=730_2_610_630&page=1&sort=5d

DreamsT

  • Vendég
Re:Rc kamion
« Válasz #84 Dátum: 2010. December 23. - 23:53:38 »
Ismét összedugtam a szabit a vevővel, újra bekötöttem az egészet, akksit rátettem és megy a motor rendesen. Szépen szabályoz, de egy problémám van vele. Egyik irányba, ismét az van, mint a szervóval, hogy kb fél gázkar mozdulatnál már teligázon van. Vagy a szabi ilyen, hogy hátrafele másképp szabályoz, mint előre?
A hajtásról annyit, hogy erősebb lesz, mint a gyári, sokkal több áttétel van, az a két fogaskerék helyett, ami kb 15:1 helyett lesz most bolygó fogaskerekes. Sőt, két sebességes váltóval. Az is ilyen bolygós fém fogaskerekes az összes. Áttételben 1. fokozatban 64.3:1, 2. fokozatban 19.2:1. Tehát nagyon erős lesz, és lassú. Ehhez jön még pluszba egy erősebb motor, mint a gyári, ami 14.000-et forog, 1-esbe 217-et, 2-esbe 729-et fog forogni, plusz még a sebességváltó előtt a bolygókerekes lassító. Nagyon nagyon lassú lesz, még beépítve nem néztem meg, mennyit forog majd a kerék. Jaa és még plusz a difi áttétel, ami kb 4:1. Hát már kezdek félni, hogy nagyon lassú lesz. Nah és ehhez az erősebb motorhoz vettem meg az erősebb szabit is. Úgy értem, hogy volt 60A meg talán 15A szabi, de én meg a 106A - osat választottam, hogy tuti bírja majd azt a motort. Tudom, ezek elég kamu számok, mert jóha bírnak 10A-t.

Megnéztem a szabit sima 2 csatis távval. Azzal se volt tökéletes. Utána megpróbáltam beállítani a 6 csatis távval. Állítgattam, utána mindent visszaállítottam a gyári értékre, tehát semmin se változtattam, és most jónak tünik. Bár egyik irányba kicsit lassabb, ezt annak könyvelem el, hogy hátrafele kb 10A - ral kevesebbet tudnak, mint előre.
Akkor elvileg ez a probléma is megoldva.
Szenvedtem a motor elhelyezéssel is, mert a két sebességes váltó, a lassító, meg a motor elég hosszú ügyebár, és így ütközik a kormányszervóba. De ez is megoldva.
Esztergáltam egy egyedi perselyt, a motor tengelyre ment rá (félbe reszelve 2 mm-es) és a bolygófogaskerékre (3.117mm). Felforrósítottam a fogaskereket, és "belevertem" Vigyorog majd rákalapáltam a motor tengelyre, tehát nagyon patentos lett az egész, úgy örültem neki, hogy ennyire masszív lett ez az egész.
A szabi eleinte azért nem indult el, mert ilyen digit proci van benne, és nem ellenőrizte magát, nem volt mindegy, hogy először honnan kap áramot, a vevőből, vagy a motor akksitól. De csak tanulás kérdése, és menni fog.
Már csak festeni kell a fülkét, pár elektronikai dolog, és bemutatható a vas.

Nem elérhető gzax

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 4779
  • Noszmüller Gábor Madocsa & Paks ;-)
Re:Rc kamion
« Válasz #85 Dátum: 2010. December 24. - 06:03:44 »
Az általam használt szabik és amiket ismerek, mind kissebb feszkót adnak a hátramenetnek...  ::)
Akár 20%-al is de még az sem kizárt, hogy nagyobb az eltérés.

Üdv:Noszmüller  Gábor  +36 20/345-10-74
Spectrum DX7

DreamsT

  • Vendég
Re:Rc kamion
« Válasz #86 Dátum: 2010. December 24. - 14:55:05 »
Köszi szépen a választ, megnyugtató ! Jól tudtam én is, gondoltam, hogy ez lesz.

Boldog Karit Mindenkinek

DreamsT

  • Vendég
Re:Rc kamion
« Válasz #87 Dátum: 2010. December 24. - 22:37:58 »
Áhh nagyon örülök, ma is haladtam a géppel. A kipufogót csináltam ! Két szál vezeték jön ki belőle, FÜSTÖLNI IS FOG !!! :o A gyári tömör műgyanta kipufogó dobot lecseréltem egyedi üreges kipufogóra, amit én csináltam, és teljesen hasonlít a gyárira. Ez annyira nagy szám lesz, hogy még a több százezer forintos Tamiyák se füstölnek, de egy ilyen kis egyedi gép, ami saját kezüleg és saját ötletekkel, egyedileg készül, mindent fog tudni ! Ezzel csak magamat dicsérem 8) De már nagyon nagyon várom, hogy elkészüljön ez a projekt is.
Kis ízelítő, hogy mik várhatók, és mik vannak még hátra.
Elvileg lesz benne hangmodul is, ha élethű motorhagja lesz. Külön fogom távirányítóról vezérelni a helyzetjelzőt, a tompított világítást, a távolságit, a ködlámpát, a vészvillogót, a két indexet, így nagyon élethű lesz, csak akkor fog indexelni, amikor én akarom, nem úgy, mint a Tamiya, ami szervó mozdulásnál már bekapcsol, tehát egy nagy ívü kanyart is végig indexel, ami nem valóságos. Elvileg duda is lesz benne. Meg még sok okosság, ami tervbe van véve ! Jaa meg még távról fog működni a sebességváltó is  :P ::) ::)

Nem elérhető gzax

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 4779
  • Noszmüller Gábor Madocsa & Paks ;-)
Re:Rc kamion
« Válasz #88 Dátum: 2010. December 25. - 08:17:37 »
Hy DreamsT

Te is aztán jól elvagy ám szálva....  ;D ;D ;D
Persze nem rossz értelemben. Kíványcsi leszek a végeredményre. :D

Üdv:Noszmüller  Gábor  +36 20/345-10-74
Spectrum DX7

Nem elérhető BaluGTV

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 1185
  • Lakóhely:Eger
Re:Rc kamion
« Válasz #89 Dátum: 2010. December 25. - 13:33:41 »
...kb fél gázkar mozdulatnál már teligázon van.

Lehet, hogy fölöslegesen okoskodok, de a szabit rendesen összetanítottad a távval?

Autós szabályzóknál nyomva tartod a Setup gombot, neturális állás a gázkarnak, pittyen egyet aztán betolod a padlógázt, pitty és utána teljes hátramenet (pitty ;D) és így eltárolja a gáz állásait.

Ez megvolt?
70-381-95-97