Ma egész nap ezzel foglalkoztam:
Ma reggel két (egy szerencsés és egy szerencsétlen) kényszerleszállásom volt motorleállás miatt. A jelenség a következő volt:
A motor (7.5ccm Hype) a földön jól teljesített, de a levegőbe hol 5 perc, hol a felszállás vége felé) elgyengült (1× le is állt).
Sajnos ebből egy orrfutó kitörés és a gép aljának betörése lett (miért mindig a legutolső leszálláskor törik a gép?!

).
Először a túlnyomásos rendszerre gyanakodtam, vagy valami dugulás (keresztmetszet szűkülésre).
Kiszedtem a tankot és vízalatti túlnyomáspróbának tettem ki, de minden ok-s volt. A csövek nem voltak eldugulva, szennyeződve. A hangtompítót is megfújtam, az is ok-s volt.
Az összes (!!) csövet szemmel átvizsgáltam de nem láttam gondot.
Majd bele fújtam a porlasztóba és ekkor furcsa sziszegést hallottam. A porlasztó "remote" stílusú, így az összekötő csövet igen alaposan ismét szemügyre vettem.

(ez már a kicserélt összekötő csöves kép)
Normál esetbe nem látszik semmi, de megtörve!


Ez a pici lyuk szívatott ma (és miatta törtem a gépet)!
Ha valakinek ilyesmi tünete lenne, a csöveket megtörve (!) ellenőrizze cm-ről, cm-re!