Szerző Téma: Házilag occsón  (Megtekintve 20856 alkalommal)

Nem elérhető gandalf68

  • Jedi
  • ****
  • Hozzászólások: 418
Re:Házilag occsón
« Válasz #45 Dátum: 2010. Május 29. - 22:51:09 »
Arra gondolsz ahol piros szinű volt a tartály és a tetején volt a kompresszor azt hiszem kékre festve?
A kezdő is le tud szállni a géppel, de a profinak egyben is marad!

Nem elérhető Tettike

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 890
Re:Házilag occsón
« Válasz #46 Dátum: 2010. Június 11. - 07:59:16 »
Beszéltem egy ismerőssel, és megkérdezte a kompresszorral kapcsolatban. hogy az olaj amit kihord az nem zavar?  :o
Milyen olaj és hová hordja? Ezt nem értem?  ???

Tettike
Az ég a bátraké!

3del

  • Vendég
Re:Házilag occsón
« Válasz #47 Dátum: 2010. Június 11. - 09:27:00 »
Helo!

Ezt egy másik fórumból loptam!

"a hűtőgépkompresszor nem igazán jó nagyvákuum elérésére, inkább nagy nyomásra jó (25 bar-os nyomásmérőt kiakasztotta...).
Működése: ez egy zárt motorkompresszor, a motor és a kompresszor egy zárt térben van, de a komprezzsor szívócsonkja a nem kívülről, hanem közvetlenül a motortérből szív, tehát a motortér egy puffertartály szerepét is betölti. A motor olajba lóg a kenés miatt. Ez az olaj e speciális olaj, mely a freont (R12 = CCl2F2) jól oldja! A motor tengelye egy kis szivattyú, mely az olajat felszívja, és szétporlasztja a jó kenés miatt. A kompresszor egy kis dugattyús szerkezet, ennek is kell a kenés. Ezt a motortérből beszívott gázban lévő olajcseppecskék biztosítják.

Ha kompresszornak akarod használni, akkor a kimenetre olajfogót kell tenni, az olajat pedig időnként pótolni kell (jó a transzformátorolaj is).
Vákuumszivattyúnak nem igazán jó több ok miatt sem:
*nagy a motortér
*az olaj nagyon sokáig ereszti magából a freont (NEM MÉRGEZŐ, csak akkor van baj, ha a levegőt kiszorítja, lévén nehezebb nála). Vákuum alatt veszettül habzik nagyon sokáig...

A kompresszor indítása: a gyári indítóreléjét használd hozzá.
Ez egyébként semmi mást nem csinál, mint az indulási idő alatt a segédtekercsnek (aminek az elektromos ellenállása más, mint a fő tekercsé, mert azt sárgaréz huzalból készítik, míg a fő tekercset vörösrézből, legalábbis abban a gépben, amit szétszadtem) is odakapcsolja a hálózati feszültséget. Onnan tudja, hogy mikor kell lekapcsolni, hogy az átfolyó áram lecsökken az indulási áramhoz képest, ez a kisebb áram már nrm tudja behúzva tartani az indító elét.
A nagyobb hűtőgépeken kondenzátorral indol az aggregát.

Befőttes üvegben ne csinálj nagyvákuumot, mert szó szerint felrobban (Láttam ilyet!)! Egy hibátlan gömblombikkal, amin nincs még egy picike törési csillag sem, nyugodtan kísérletezhetsz, de a plexi védőálarcot ne felejtsd el használni!
Akkora vákuumot, ami Neked kell, egy kémialaborban használatos vákuumszivattyúval (nem vízsugárszivattyúval!) kényelmesen el lehet érni:0,3-0,5Hgmm (a légköri nyomás kb 760 Hgmm) "

3del

  • Vendég
Re:Házilag occsón
« Válasz #48 Dátum: 2010. Június 16. - 13:43:48 »
Az olajfogó könnyen elkészíthető rézcsövecskék, hő és ón segítségével.

Nem elérhető Tettike

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 890
Re:Házilag occsón
« Válasz #49 Dátum: 2010. Június 27. - 21:41:25 »
Az olajfogó könnyen elkészíthető rézcsövecskék, hő és ón segítségével.

Hogyan?  :o

T
Az ég a bátraké!

3del

  • Vendég
Re:Házilag occsón
« Válasz #50 Dátum: 2010. Június 29. - 12:09:35 »
Szia T.!
A kompresszorból jövő vékony 5x1-es rézbevonatú acélcsövet be kell forrasztani egy vastagabb, mondjuk 22-es rézcsőből kialakított
edénykének a tetejébe úgy, hogy lelóg az aljáig. A kimenő csövet is a tetejébe forrasszuk, ez ne lóglon le.  Ennek az aljára egy 3/8" ürítőcsapot teszünk.
Ha gyűlik kis anyag leereszthetjük, de jobb ha vissza kerűl a helyére. Ez a legegyszerűbb kivitel, természetesen javítható a hatásfoka egy kis cifrázással.
Érdemes megfigyelni egy ciklon rendszerű porszívó elvét. Kb olyasmi.

3del

  • Vendég
Re:Házilag occsón
« Válasz #51 Dátum: 2010. Június 29. - 12:29:58 »
Vagyis az 5x1-est nem forrasztjuk bele mert szerelhetőnek, bonthatónak illik lennie!
6x1-es forgalomban lévő rézcsőre váltunk, ahhoz van mindenféle csatlakozó.

Nem elérhető Tettike

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 890
Re:Házilag occsón
« Válasz #52 Dátum: 2010. Június 30. - 21:12:14 »
Valami rajz vagy képed nincs?

T
Az ég a bátraké!

3del

  • Vendég
Re:Házilag occsón
« Válasz #53 Dátum: 2010. Július 01. - 13:45:49 »

Nem elérhető Tettike

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 890
Re:Házilag occsón
« Válasz #54 Dátum: 2010. Július 01. - 19:53:19 »
Köszönöm!  ;)

T
Az ég a bátraké!

Nem elérhető gzax

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 4779
  • Noszmüller Gábor Madocsa & Paks ;-)
Re:Házilag occsón
« Válasz #55 Dátum: 2010. Július 01. - 20:44:57 »
Ötletes és egyszerű !

Bár ha a beáramló levegő érintő irányban érkezik az ülepítő hengerbe akkor a forgásba jövő levegőböl jobb hatásfokkal csapódik ki  a trutyi.  ;)

Üdv:Noszmüller  Gábor  +36 20/345-10-74
Spectrum DX7

3del

  • Vendég
Re:Házilag occsón
« Válasz #56 Dátum: 2010. Szeptember 10. - 15:28:22 »
Heló!

Minden irodai gépben található jó sok.
Passzolnak a fogak a nitrósoknál használatosakhoz.
Trolikba az aprófogu vackokat is érdemes lecserélni.
Szerintem!

3del

  • Vendég
Re:Házilag occsón
« Válasz #57 Dátum: 2010. Szeptember 10. - 15:30:20 »
Pizzát rendelni bűn!
Házilag sokkal jobb, több és ócsóbb!

Nem elérhető Tettike

  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 890
Re:Házilag occsón
« Válasz #58 Dátum: 2010. Október 09. - 11:02:08 »
Most én is gondolkodom a kerék készítésen, vannak valakinek újabb fejlemények?  ???

 
Az ég a bátraké!

Nem elérhető gzax

  • Jedi Mester Moderátor
  • Jedi mester
  • *****
  • Hozzászólások: 4779
  • Noszmüller Gábor Madocsa & Paks ;-)
Re:Házilag occsón
« Válasz #59 Dátum: 2010. Október 09. - 15:47:40 »
Az Obi ban láttam fa dugókat. A csomók kijavítására használják accem. Volt egész nagy is. A vastagséga kb 1 cm...
Azzal egy kicsit nagyobb kereket lehet csinálni mint a seprűnyélből.

Üdv:Noszmüller  Gábor  +36 20/345-10-74
Spectrum DX7